Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Lea Šugman Bohinc
Sodelavci: Klavdija Kustec
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
- Znanje in razumevanje strokovnih pojmov in praks na konkretnem področju SD (skupinsko delo).
- Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod (skupinskega dela, tudi z izrazno ustvarjalnimi sredstvi) in postopkov na konkretnem področju SD.
- Znanje in sposobnost vodenja pogovora (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja) v smeri želenih razpletov na konkretnem področju SD (z uporabo skupinskega dela z izrazno ustvarjalnimi sredstvi).
- Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju SD z uporabo skupinskega dela z izrazno ustvarjalnimi sredstvi.
- Sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti sodelujoče-ga v postopke SD (tudi z izrazno ustvarjalnimi sredstvi).
- Spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase (s pomočjo izrazno ustvarjalnih sredstev).
Vsebina predmeta:
Predmet se izvaja v okviru izbirnega modula Psihosocialna podpora in pomoč.
- Obnova poznavanja zemljevida skupinskega socialnega dela (vrednote, etika, definicija, vrste skupin, prednosti in slabosti skupinskega dela, kratek zgodovinski pregled skupinskega dela in vplivnih teorij).
- Skupinska dinamika (definicija, 4 razsežnosti, razvojne faze).
- Vodenje (tradicionalne in kontingenčne oz. situacijske ter transformativne teorije) in sovodenje.
- Raba izrazno ustvarjalnih sredstev v kontekstu psihosocialne podpore in pomoči (definicije, zgodovine razvoja, raziskav, kompetenc izvajalca).
- Pristopi, modeli, metode, spretnosti uporabe izrazno ustvarjalnih sredstev (gib-ples, zvok-glasba, drama in psihodrama, igra, pripovedovanje zgodb, poezija, likovnost, fotografija, video, kreativno pisanje) pri delu s posameznikom, skupino in skupnostjo.
- Organizacija skupine/delavnice z izrazno ustvarjalnimi sredstvi v kontekstu psihosocialne podpore in pomoči.
Temeljna literatura:
1. Crisp, R. J., & Turner, R. N. (2010). Essential Social Psychology (126-136, 212-215). Los Angeles, London: Sage Publications Ltd.
2. Green, E. J., & Drews, A. A. (eds.)(2014). Integrating Expressive Arts and Play Therapy With Children and Adolescents. New Jersey: Wiley.
3. Kustec, K. (ur.) (2023). Ideje za skupinske dejavnosti. Ljubljana: FSD.
4. Kustec, K. (2007). Kako plesati življenje in kako živeti ples življenja? Umetnostna izrazna sredstva v socialnem delu. Magistrsko delo. Ljubljana: FDV (pdf).
5. Malchiodi, C. A. (ed.) (2005). Expressive Therapies (1-15, 183-209, ostala poglavja po izbiri študentke glede na fokus izpitne delavnice in naloge). New York, London: The Guilford Press.
6. Šugman Bohinc, L. (1994). Socialno kulturno delo. Socialno delo, 33(4), 317-324.
7. - (2003) Pripovedovanje zgodb v socialnem svetovanju in psihoterapiji. Socialno delo, 42(6), 377-383.
8. - (2004). Kibernetika psihoterapevtske pomoči z umetnostjo. Kompetentni psihoterapevt. Zbornik prispevkov na Tretjih študijskih dnevih SKZP, Rogla 2003 (169-173). Maribor: Slovenska krovna zveza za psihoterapijo.
9. Toseland, R. W., & Rivas, R. F. (eds.) (2022). An Introduction to Group Work Practice. Global Edition (21-183, 184-257, 294-326, 370-399, 433-456, 486-496). London, New York: Pearson.
10a. Yalom, I. D. (ed. Yalom, B.) (1998). The Yalom Reader: Selections from the Work of a Master Therapist and Storyteller (5-41). New York: The Basic Books, Inc. Publishers.
Ali/or
10b. Yalom, I. D. (2005, 5th ed.), The Theory and Practice of Group Psychotherapy (3-59). New York, London: Basic Books, Inc, Publishers.
Dodatna literatura za namene izpitne delavnice in naloge po izbiri študentke.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija. Pisne refleksije o vajah so pogoj za pristop k izpitu.
Metode ocenjevanja:
Skupinska projektna naloga (delavnica in seminarsko delo) 50,00 %
Večkratno pisno ali ustno preverjanje znanja med izvedbo predmeta 50,00 %
Pisne refleksije o vajah
Delež v %:Skupinska projektna naloga (delavnica in seminarsko delo) 50,00 %; Večkratno pisno ali ustno preverjanje znanja med izvedbo predmeta 50,00 %; Pisne refleksije o vajah